Lezersrecensie

Welkom thuis in Love Heart Lane

Booksbypatries 15 april 2022
Al vanaf het allereerste moment dat ik dit boek voorbij zag komen, was ik lichtelijk verliefd. Toen ik in contact kwam met LS Amsterdam en zij mij de kans boden om dit boek te lezen en mee te doen aan de campagne, kon ik niet anders dan JA zeggen.

De vormgeving van 'Welkom thuis in Love Heart Lane'' is fantastisch vormgegeven. Voor mij wordt een boek al gemaakt door de uitstraling en daar scoort deze hoge punten! De vrolijke kleuren en de huisjes (welke een beeld geven van het dorpje) geven meteen zo'n feelgood-gevoel. En de ronde hoeken.. ik vind het helemaal leuk.

In 'Welkom thuis in Love Heart Lane' keert Felicity, vanwege een verdrietige gebeurtenis, terug naar haar geboortedorp. Een dorp wat zij jaren geleden halsoverkop achter heeft gelaten onder vervelende omstandigheden. Het is de bedoeling om daar twee weken te verblijven en niet alle personen tegen te komen die zij achterliet. Echter slaat het noodweer toe en is Felicity genoodzaakt langer te blijven dan de bedoeling was.

De schrijfstijl heerlijk. Het leest ontzettend vlot en fijn weg en weet de lezer zeker te vermaken. Doordat de schrijfster de tijd heeft genomen om de omgevingen te beschrijven, waan je jezelf echt in het Schotse dorpje. Hierdoor vliegt het allemaal als beelden aan je voorbij. Vanaf de eerste bladzijde wist de schrijfster mij mee te nemen in het verhaal. Het vleugje mysterie zorgt ervoor dat je wil blijven lezen. Want wat is er toch allemaal gebeurd in het verleden? Het boek bevat geen grote verrassingen en kan best voorspelbaar zijn. Maar, als daarin dat hartverwarmende feelgood-gevoel naar voren komt, ligt daar een grote kracht waardoor het puur genieten is.

De personages vinden allemaal een weggetje naar je hart. De een weliswaar wat sneller dan de ander. Het ene personage is ontzettend lief en toegankelijk, waar de ander wat bot uit de hoek kan komen. Alleen dat is het mooie van deze personages. Ze voelen echt en realistisch. Soms is het fijn dat je jezelf toch eens herkennen kan in iemand met een kort lontje? Want eerlijk, die momenten bestaan ook.

Wat een heerlijk boek is 'Welkom thuis in Love Heart Lane'. Mijn ervaringen zijn te lezen in bovenstaande alinea's. Verder ga ik er niet teveel meer over zeggen, want dat is aan jullie om te lezen! Het boek is prima om jezelf een dag mee te vermaken, lekker op de bank met een glas drinken binnen handbereik. Ik heb ontzettend veel zin in het vervolg en ben benieuwd om de personages nog verder te mogen leren kennen. Het boek krijgt van mij 4 sterren.

Bedankt LS Amsterdam voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van Booksbypatries

Gesponsord