Het café aan de kust

Booksbypatries 03 juni 2022
Van Loft Publishing kreeg ik een recensie-exemplaar van 'Het café aan de kust' opgestuurd!

De cover van 'Het café aan de kust' is zomers vormgegeven. Misschien op het oog wat "simpel", maar het brengt meteen een heerlijke sfeer met zich mee. In gedachten kun je jezelf al zien zitten op het strand of in de tuin met een lekker drankje en dit boek erbij!

In 'Het café aan de kust' wordt het verhaal gevolgd van Emmie. Ze bevindt zich momenteel in een moeilijke fase. Emmie zit thuis en is op, door haar drukke baan bij een advocatenkantoor en haar relatie die wankelt. In gesprek met haar moeder, besluit Emmie haar leven om te gooien en kiest ervoor om een tijdje bij haar oom aan de kust te logeren.

De schrijfstijl is ontzettend vlot, leest heel fijn en is ontspannen. Het is makkelijk taalgebruik (op een positieve manier) waardoor het snel wegleest. De schrijfster heeft de zoektoch goed weer kunnen geven. Van de onzekere Emmie, die alles aan nam wat op haar pad kwam en niet voorzichzelf op kwam, naar een sterkere Emmie. Op zoek naar zichzelf, wie zij is en wat zij wil in het leven! De hoofdstukken hebben een fijne lengte.

Wat een heerlijk boek is 'Het café aan de kust'. Het is een verhaal waarbij je niet (diep) hoeft na te denken en personages die voor ieder van ons misschien wel wat herkenbaars hebben, waar ook zeker wijze lessen uit geleerd kunnen worden. Is het verhaal origineel? Dat misschien niet. Want als je vaker feelgood leest, dan is het op sommige momenten voorspelbaar. Voor mij maken alle bovenstaande punten het tot een fijne feelgood met elementen die het nodig heeft om helemaal in het verhaal te zitten. Een moment van ontspanning. Soms is er meer niet nodig!

Meer recensies van Booksbypatries