De zilveren kroon

Booksbypatries 29 oktober 2021
Gisteren kwam bij Zomer & Keuning het e-book ‘De zilveren kroon’ uit! Dit is het eerste deel uit de Forbidden Royals serie van Julie Johnson. Een sexy serie over verboden liefde, spanning en intriges. Voor liefhebbers van The Princess Diaries, Game of Thrones en The Royals. Vandaag deel ik mijn recensie met jullie.

De cover is fantastisch! De kleuren zijn prachtig. Maar ook de titel in combinatie met de afgebeelde kroon passen goed bij elkaar. Het draagt een bepaalde sfeer met zich mee wat goed aansluit bij het verhaal. Jammer dat dit een e-only is, want dit zou toch super staan in een boekenkast?!

In het verhaal wordt Emilia gevolgd. Zij zit samen met haar beste vriend in een café, als bekend wordt gemaakt dat de koninklijke familie van Constantië is omgekomen. De broer van de koning zal tot nieuwe koning worden gekroond, dat blijkt Emilia’s vader te zijn. Als zijn onwettige dochter moet zij haar vertrouwde leven achterlaten en is zij opeens de kroonprinses van het land. Zal haar nieuwe leven een sprookje worden? Of blijken er veel machtsspelletjes en intriges op de achtergrond te spelen? En dan is er ook nog Carter Thorne.. de zoon van haar stiefmoeder.
Het concept is niet origineel. Want wij kennen allemaal wel een verhaal waarin een jonge vrouw (of man) opeens een grotere rol lijk te spelen dan het oude, vertrouwde leventje wat zij gewend zijn. Een rol waar zij in eerste instantie niets te maken mee willen hebben. Is deze verhaallijn een voorbode dat het een minder boek is? Nee, helemaal niet!

Want het verhaal is namelijk echt leuk. Emilia is een jonge vrouw met karakter. Ze zegt wat zij denkt, weet goed wat zij wel en niet wil en worstelt met haar gevoelens: over haar nieuwe rol als kroonprinses, over haar vriendschap en over Carter. Als lezer verlies je jezelf even in het leven van Emilia, als royalty, waarbij jaloezie, machtsspelletjes en intriges een rol spelen. Hierbij wordt de luxe ook zeker niet vergeten. Want er worden bijvoorbeeld prachtige jurken gemaakt en zijn er geweldige omschrijvingen van de koninklijke kamers waarbij je weg kunt dromen. Daarbij is de spanning tussen Emilia en Carter enorm voelbaar. Dit uit zich uiteindelijk in wat steamy scenes, maar hebben niet de overhand.

De schrijfstijl leest enorm fijn, snel en vlot weg. Daarnaast zijn er hier en daar ook gedetailleerde beschrijvingen waardoor je jezelf bijv. in een slaapkamer waant. Het zijn redelijk korte hoofdstukken waarmee de schrijfster mijn aandacht vast kon houden. Op bepaalde momenten voelde het soms wat gehaast. Daarvan is er één goed bij gebleven. Want ik dacht op dat moment: hoe dan?! Tijdens een steamy scene zitten de haren helemaal verward en het volgende moment -terug in de balzaal- stapt ze vlekkeloos naar binnen. Toch heb ik mij hier niet aan gestoord. Ik houd van een verhaal met een koninklijk vleugje waar niemand 100% te vertrouwen is, iedereen aan elkaar twijfelt en een geheime, verboden liefde. Misschien ietwat voorspelbaar, maar is het niet heerlijk om jezelf soms te verliezen in een wereld die voor jou niet bestaat?

Het is een geweldig boek om jezelf een (mid)dag mee te vermaken, jezelf onder te dompelen in de wereld van royalty’s met alle jaloezie, machtsspelletjes en steamy scenes van dien.

Bedankt Zomer & Keuning voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Booksbypatries