Bij hoog en laag

Bookstagram_ilona 24 februari 2024
‘Bij hoog en laag’ heb ik samen gelezen met @leesclubbooksandcocktails en wat was het genieten om dit boek samen te lezen! De extra opdrachten maakt het lezen nog specialer, omdat je er nog meer mee bezig bent!

Over de cover is al veel gesproken, want wat is deze toch mooi! De mooie zonsondergang maakt het een cover om heerlijk bij weg te dromen.

Wat vind ik de schrijfstijl van Jacodine toch fantastisch! Het leest vlot, zit vol mooie maar ook heftige thema’s, bezorgt je kippenvel, maar laat je ook hardop lachen door alle grappige gebeurtenissen.. Het verhaal zit vol mooie dialogen, symbolische betekenissen en een stukje geschiedenis (wat echt voor een extra laag zorgt!). Het verhaal is mooi in verhouding met elkaar en laat je alleen maar genieten!

Het verhaal zelf wordt verteld vanuit Mare waardoor we haar gedachten en gevoelens heel mooi meekrijgen. We leren haar zo op deze manier goed kennen. Wat is Mare toch een lieve vrouw, die na alle gebeurtenissen weer haar weg probeert te vinden en dit uitstekend weet te doen!
En dan Boris…Een vent om gewoon verliefd op te worden! Hij lijkt wel nors en gesloten, maar als hij zich opent en het verhaal wacht er achter zit naar boven komt, dan is het gewoon een enorme lieverd! Ook alle andere personages zijn personages die je in je hart sluit.

‘Bij hoog en laag’ is een verhaal vol met mooie, grappige, maar ook emotionele gebeurtenissen. Een verhaal wat gaat over verdriet, moed, je weg weer opnieuw vinden, hoop en liefde.
Ow en vergeet natuurlijk de alpaca’s niet!

Luctor et Emergo – Ik worstel en kom boven. Een spreuk wat totaal past bij dit verhaal en dat in meerder opzichten.

Hou je van een mooi realistisch (feelgood) verhaal met mooie thema’s, diepgang en een stukje geschiedenis dan is dit zeker een aanrader om te gaan lezen!
Dat wordt een keer een dagje Westkapelle inplannen denk ik om daar heerlijke rond te lopen en het boek opnieuw te kunnen beleven.
Ik geef het boek 4,5 ster

Meer recensies van Bookstagram_ilona