De verborgen boekwinkel

Ik had dit boek al vaker voorbij zien komen en het maakte me steeds nieuwsgieriger dus mijn verwachtingen waren dan ook hoog. Deze verwachtingen zijn zeker uitgekomen. Het is een verhaal vol prachtige plekken, intrigerende realistische personages, een vleugje mysterie en natuurlijk de boekwinkel zelf vol met heerlijke boeken.

De schrijfstijl van Evie is vlot, beeldend en wordt zo het leven van de personages ingesleurd en beleeft alles door hun ogen.

Het verhaal wordt verteld vanuit drie personages: Opaline (in het verleden), Martha en Henry (het heden). Alle drie verschillende mensen maar toch hebben ze een verbindende factor. Ze staan alle drie op een keerpunt in hun leven. Opaline en Martha hebben al het een en ander meegemaakt, kiezen voor zichzelf en laten zien dat ze beide er sterker uitkomen. Henry jaagt een droom na en dat is het vinden van het verloren manuscript van Emily Brontë. Doorzettingsvermogen heeft hij zeker, toch komt ook hij zichzelf tegen en moet hij een juiste keuze maken.

Het leuke aan ‘De verborgen boekwinkel’ is de realiteit die met dit verhaal verweven is. Denk aan bestaande boekwinkels, bekende auteurs en klassiekers van boeken. Een verhaal wat door iedere boekliefhebber gelezen moet worden! Het zal veel herkenning geven!

‘De verborgen boekwinkel’ staat vol met mooie zinnen, namen van klassiekers die voorbijkomen en prachtige quotes waaronder deze:

‘Het mooie van boeken,’ zei ze, ‘is dat ze je de moed geven om je een groter en beter leven voor te stellen dan je ooit had durven dromen.’

Deze quote geeft gelijk ook weer dat het verhaal dieper gaat dan alleen over boeken, het is een verhaal over mensen die hun weg proberen te vinden en hiervoor een duwtje in de rug nodig hebben, onderdrukking van vrouwen, mishandeling maar ook vooral de liefde, ontluikende liefde, liefde voor verhalen en wat de quote al zegt; boeken komen op het juiste moment waardoor mensen er hoop uit kunnen halen en zo hun eigen weg weten te vinden.

Meer recensies van Bookstagram_ilona