Een geweldig debuut!

Bookstagram_ilona 27 september 2023
De weg naar het onbekende’ is het debuut van J Pangrazio en wat een debuut!

Eerlijk is eerlijk, de cover sprak mij niet gelijk aan, maar de flaptekst maakte mij nieuwsgierig en ik heb totaal geen spijt dat ik dit boek heb gelezen. Wat een verrassing! Zo zie je maar, een cover zegt niet alles.

De schrijfstijl is zo fijn en beeldend, het is echt wegdromen in de wereld die J. Pangrazio gemaakt heeft! Het heeft een klein beetje weg van The Lord of the rings. Het verhaal is een echte fantasy te noemen, bevat veel verschillende rassen en wezens en ook is er een duistere macht aanwezig. Alleen is dit boek niet zo langdradig als The Lord of the rings. Het leest, ondanks de vele namen, vlot en je wilt alleen maar verder lezen.

In het begin lezen we alleen vanuit het perspectief van Emervia, maar hoe verder het verhaal hoe meer personages erbij komen. We lezen dan uit vanuit hun perspectief en leren zo de personages goed kennen. Ieder heeft zo zijn eigen reden om aan te sluiten bij Emervia. Mooi hoe de vriendschappen zich onderling ontwikkelen en hoe ze elkaar aanvullen en uiteindelijk samen groeien tot een mooi gezelschap die de strijd aan gaan met de duistere Heresan.

‘De weg naar het onbekende’ is een verhaal vol spannende en gevaarlijke gebeurtenissen. Dit maakt het een reis vol uitdaging. Ook is het een verhaal over op zoek gaan naar jezelf, een doel voor ogen hebben, moed verzamelen en daarbij angsten aangaan maar ook nieuwe vriendschappen opdoen en er met elkaar vol voor gaan.

Hou je van een echte, toegankelijke fantasy, dan is ‘De weg naar het onbekende’ zeker een aanrader!

Meer recensies van Bookstagram_ilona