Prachtig verhaal!

In het kersenspoor maken we kennis met Lucie, een dappere schooljuf, die tijdens de 2e Wereldoorlog via haar kersenboomgaard talloze Joodse kinderen smokkelt naar het niet bezette deel van Frankrijk.
Deze missie wordt steeds gevaarlijker, maar Lucie houdt dit voor de kinderen vol, ook al moet ze daardoor uiteindelijk zelf op de vlucht.

Ook maken we kennis met Hannah, die eenĀ  brief vindt van haar overleden oma Gigi. Deze brief brengt vraagtekens met zich mee en daarom gaat Hannah op onderzoek uit in Frankrijk. Ze komt terecht bij de kersenboomgaard en hoopt daar antwoorden te vinden. En wat heeft haar oma met dit alles te maken??

Het kersenspoor is het Nederlandse debuut van Sarah. Hopelijk ook niet gelijk haar laatste boek.
Wat een prachtig, ontroerend verhaal is dit!
Het verhaal speelt zich af in 1942 en in het.
heden. We komen meer te weten over het bezette Frankrijk.
Eerst zijn het losse stukjes, maar hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer de puzzelstukjes op z'n plek vallen.

Lucie wordt neergezet als een een krachtige vrouw, die er alles voor over heeft om de Joodse kinderen te helpen, hoe moeilijk ze het zelf ook heeft.

Hannah leren we kennen als een vrouw, die tegenslagen heeft gehad en daardoor even niet weet hoe ze hier mee om moet gaan.
Naarmate het verhaal vordert, ontwikkelt Hannah zich ook naar een sterke vrouw die uiteindelijk rust vindt en weet wat ze wil.

Sarah heeft een prettige schrijfstijl, waardoor je in het verhaal wordt gezogen en het ook niet meer los kan laten.
Ze weet de spanning tot het eind goed op te bouwen.
Ik moest na het lezen van het boek er even van bijkomen. Echt een prachtig verhaal. Dit boek is echt een aanrader om te gaan lezen!
Ik hoop in de toekomst meer van haar te lezen.

Meer recensies van Bookstagram_ilona