Scherf van licht

‘Scherf van licht’ is het tweede deel in de Sleutels van het –serie van M.C. Pallada.

Het was al een tijdje geleden dat ik het eerste deel had gelezen dus ik moest er echt even weer goed inkomen. Ook moest ik weer even wennen aan de vele personages, magiërs en alle krachten die er zijn, maar na de eerste paar hoofdstukken ging het een stuk beter.

Waar het in het eerste deel vooral de kennismaking was van de personages, de werelden en hun magie, was er in dit deel juist de ruimte voor de verdieping van de personages, de worsteling die ze hebben met hun krachten en de reis die ze moeten maken om zich totaal te kunnen geven voor de grote strijd die komen gaat. Ook worden er nieuwe personages geïntroduceerd, waarvan je eerst denkt wat heeft dit met het grote geheel te maken maar hoe verder je komt in het verhaal, hoe duidelijker dit wordt.

Wat ontzettend knap is, is hoe alles mooi met elkaar verweven is. In het begin denk je als lezer waar gaat het allemaal heen met die grote hoeveel informatie, maar uiteindelijk door alle gebeurtenissen, personages uit het eerste deel die terugkomen en meer op de voorgrond worden gezet, offers die gedaan moeten worden blijkt alles, maar dan ook echt alles met elkaar te maken te hebben.

‘Scherf van licht’ is een verhaal waar je echt even voor moet gaan zitten, maar dan is het ook genieten van de wereld die gecreëerd is. Ook al lijkt het licht tegen schaduw, toch ligt er nog een heel grijs gebied tussen!

De strijd is nu echt aan de gang en ben dan ook echt benieuwd naar het volgende deel.

Meer recensies van Bookstagram_ilona