Een absolute aanrader!

‘Verlaat de gevangenis zonder te betalen’ is mijn eerste kennismaking met Marjolein van der Gaag en jeetje wat heeft ze een fantastische triller geschreven!

De cover laat je in eerste instantie achter met de vraag: Wat heeft monopoly met een thriller te maken, de match zie je in eerste instantie niet, maar hoe verder je in het verhaal komt hoe beter je het begrijpt. En dan is het een cover wat heel goed aansluit bij het verhaal!

Vanaf de eerste bladzijde grijpt het verhaal je en ben je alleen maar benieuwd hoe dit af gaat lopen. Dit is zo’n verhaal wat je gewoon uit moet  lezen, zo verslavend is het verhaal. Het is niet alleen het verhaal zelf wat het tot een steengoed verhaal maakt, het is ook de vlotte, beeldende schrijfstijl met aandacht voor veel details wat ervoor zorgt dat het je grijpt.

De personages zijn realistisch neergezet en door de verschillende perspectieven en tijden komen we stukje voor stukje achter het hele verhaal. De verschillende personages zorgen er ook voor dat je iedereen, maar dan ook iedereen gaat verdenken. Heel krachtig gedaan! De actualiteit is op een mooie manier verweven in dit verhaal.

Op het moment dat de plottwist kwam was ik echt verrast, die had ik even niet bedacht onder het lezen. Dan denk je oké, nu is alles bekend, het verhaal is compleet en dan moet de epiloog nog komen! Ik zei echt hardop Wat??!!! Nou dat zegt denk ik genoeg!

‘Verlaat de gevangenis zonder te betalen’ is een thriller die je moet lezen! Een verhaal vol actualiteit, onverwachte wendingen en realistische personages!

Meer recensies van Bookstagram_ilona