Vleugje salie & korreltje zout

De overspannen vlogger Nadia maakt een grote cruciale fout die enorme gevolgen heeft. Ze wordt in één klap gehaat door haar publiek.
Ze kan maar één ding bedenken en dat is vluchten naar het huis van haar oma in Frankrijk. Een plek vol mooie herinneringen om heerlijk tot rust te kunnen komen. Een oud medicijnboek rakelt nog meer vergeten herinneringen op en zorgen ervoor dat haar diepste verlangens langzaam boven komen.
Op het perron onderweg naar Frankrijk komt ze de charmante Sergio tegen. Hij is zeker leuk! Er is gelijk een klik, maar is hij wel helemaal eerlijk?

Vleugje Salie & korreltje zout is één van de debuutverhalen van Amélie Storms. Het tweede verhaal wat ze heeft geschreven is ‘alle controle kwijt’.

Vleugje Salie & korreltje zout is leuk tussendoortje met herkenbare situaties en leuke personages.
Social media speelt een grote rol bij veel mensen en laat in dit verhaal een andere kant ervan zien. De bewuste scéne vond ik hilarisch geschreven!
Het verhaal leest vlot en zorgt door de beeldende schrijfstijl dat je even in Frankrijk waant.

Wat ik leuk vond in dit verhaal zijn de beschrijvingen van de verschillende kruiden en de werkingen daarvan. Dit vond ik echt een mooie toevoeging.

Toch kwam het verhaal niet helemaal goed bij me binnen. Het is zeker een verhaal vol potentie met mooie thema’s erin verwerkt, maar het wordt net niet helemaal uitgewerkt waardoor je overal maar een beetje van meekrijgt.
Dit vond ik wel jammer, want alle ingrediënten voor een fijne feelgood zitten in dit verhaal verwerkt. Het kan ook komen aan de beperkte aantal woorden die een tussendoortje mag hebben.

Ondanks dat geef ik het verhaal 3,5 en hoop in de toekomst nog meer te lezen van deze auteur!

Meer recensies van Bookstagram_ilona