sterk debuut!

Bookstagram_ilona 24 november 2023
‘Ziel zonder naam’ is het debuut van Robin Schalk en wat voor één! Het is met recht een psychologische thriller, want jeetje wat een intrigerend verhaal! Ook wel een verhaal om echt goed in te duiken want er gebeurt veel.

De cover is echt een plaatje, alle elementen uit het verhaal komen terug op de cover.
Het maakt je nieuwsgierig naar hoe dit allemaal bij elkaar hoort. En die teddybeer…in een thriller?

De proloog begint gelijk vol spanning en roept al veel vragen op. Daarna duiken we in de verwarrende toestand van de man die in coma ligt. Nou verwarrend is het zeker want de herinneringen duikelen over elkaar heen. Maar dit is ook gelijk de kracht van het verhaal, want alle draadjes zijn kapot in zijn hoofd en moeten weer bij elkaar komen. Dit gebeurt dan ook tijdens het verhaal, langzaam komt het weer samen totdat alles weer op de juiste plek valt en geheeld is.
Als lezer merk je dit ook tijdens het lezen, van een wat verwarrend verhaal naar rustiger vaarwater, langere herinneringen en antwoorden op alle vragen.
Door de schrijfstijl van Robin word je het verhaal ingezogen en wil je alleen maar zelf ook de puzzel oplossen. In het begin blijft alles nog een beetje zweverig en weet je niet welke kant het verhaal opgaat maar Robin weet dit goed bij elkaar te brengen waardoor het een mooi meeslepend, soms zelfs ontroerend verhaal is geworden.

De personages blijven wat op de achtergrond, maar dit klopt dan ook precies bij het verloop van het verhaal. Langzamerhand worden ze duidelijker, leren we ze kennen en klopt het ook gewoon aan het eind van het boek.

‘Ziel zonder naam’ is een intrigerend, mysterieus boek met een spannend begin en een nog spannender verhaallijn. Een debuut om trots op te zijn!

Meer recensies van Bookstagram_ilona