Heerlijk verhaal met mooie diepgang!

Voor de leesclub van @worldofromancenl mocht ik ‘Zomer aan de kust’van RaeAnne Thayne lezen!
Wat een goede keus is dit geweest! Een heerlijk warm verhaal met de nodige diepgang erin!

‘Zomer aan de kust’ gaat over de zussen Violet, Lily en Cami. Na de scheiding van hun ouders zijn ze uit elkaar gehaald. De tweeling Violet en Lily gingen mee met hun moeder naar Cape Sanctuary en Cami bleef met haar vader achter in LA. Hierdoor groeiden ze nog verder uit elkaar.
Bijna 20 jaar later krijgt Cami te horen dat Lily is omgekomen terwijl ze het leven van een klein meisje redde. Ze reist dan ook snel af naar Cape Sanctuary om bij haar moeder en Violet te zijn.
Als advocaat kan Cami haar moeder gelijk helpen voorkomen dat Lily’s droom, een glamping bij Moongate Farm, om zeep wordt geholpen door een wispelturige huurbaas.

Voor mij was dit de eerste kennismaking met de verhalen van RaeAnne. Wat heb ik van haar schrijfstijl genoten! Vanaf de eerste bladzijde dook ik het verhaal in. Het leest vlot en door de verschillende wendingen in het verhaal is tussendoor stoppen erg lastig.

Aan het begin dacht ik wel, het zal wel zo’n heerlijk wegleesverhaal zijn zonder dat je er over na hoeft te denken (is zeker niets mis mee! Af en toe juist heerlijk!), maar er komen zoveel thema’s aan bod in dit verhaal. Denk hierbij aan dood, rouwverwerking, hoe iedereen dit op zijn eigen manier verwerkt, familie, scheiding en wat dat doet, liefde en dat dat juist voor verbinding zorgt. Wat mij het meeste raakte in dit verhaal is de verhaallijn rondom dementie. Zeker omdat het bij mijn beide oma’s en opa speelde en het verdriet wat ik hier las, voelde ik toen ook.

De personages zijn dan ook stuk voor stuk mooi uitgewerkt. Ze komen tot leven door hun gedachten en emoties. Je voelt met ze mee en gaat stuk voor stuk van ze houden.
De omgeving wordt ook mooi beschreven. De cover past echt perfect bij dit verhaal. Het laat je wegdromen naar de glamping, het strandje en de zee. Wat zou ik daareens rond willen lopen!

Het verhaal heeft me verrast en dit zorgt er ook voor dat ik de andere delen ook wil gaan lezen!

Meer recensies van Bookstagram_ilona