Smaakt naar meer!

Bookstagram.Shirley 02 februari 2024
Beste Mireille Versteeg, wil je alsjeblieft stoppen met je huidige baan en fulltime gaan schrijven? Hoe kan dit pas je debuut zijn? Waar was je al die tijd? Dit boek smaakt naar meer!

Het stuk dat zich afspeelt op de camping is meteen een heerlijk begin. Loes is hier een stuk ontspannender dan in de rest van het boek en ze heeft een beetje een ‘fuck it’-houding. Ook de jeugdigheid van Bart komt leuk naar voren. De momenten die zij hier samen beleven zijn zo leuk geschreven, ik had tijdens het lezen een glimlach op mijn gezicht van oor tot oor. Door de tekst op de achterflap heb je als lezer al de voorkennis dat Loes en Bart elkaar weer tegen zullen komen en daardoor is het extra smullen van het geflirt maar ook van het uiteindelijke afhouden van Loes. Wacht maar af… dacht ik toen.

Weer in de thuisomgeving merk je een grote verandering in houding en gedrag bij de hoofdpersoon. Dit is ontzettend goed en duidelijk neergezet. De momenten dat Loes haar ex-man tegenkomt, gaven een voelbare spanning bij mij. Net als Loes vind ik het soms moeilijk om buiten de lijntjes te kleuren. Daarom kon ik mij heel goed inleven in het hoofdpersonage en snap ik zo goed waarom zij bepaalde keuzes maakte.

De moedermaffia in de oudercommissie op school is echt wel heftig. Gaat het altijd zo? Help me dan herinneren dat ik nooit aansluit bij de oudercommissie. Desondanks waren de momenten met deze personages hilarisch en voelde ik toch een bepaalde euforie toen Loes eindelijk voor zichzelf durfde op te komen. Jet is overigens een geweldig personage, ik wil ook een Jet!

De liefde van mijn leven heb ik al gevonden, maar wellicht kan ik toch wat opsteken van dit boek en soms minder binnen de (door mijzelf bedachte) lijntjes blijven. Wie weet levert het mij net als Loes iets moois op!

Meer recensies van Bookstagram.Shirley