Zoals feelgood hoort te zijn

Bookstagram.Shirley 30 januari 2024
Wederom een heerlijk boek van onze eigen Nederlandse feelgood-koningin Vannessa Thuyns. De schrijfstijl is heerlijk en dat is één van de redenen waarom dit zeker niet het laatste boek voor mij zal zijn dat ik van deze auteur zal lezen.

Het verhaal wordt verteld vanuit Cat en dit is een heel sympathiek personage. Ze is eigenlijk een persoon zoals jij en ik (als je even weglaat dat ze een topvioliste is, want spelen op dat niveau is voor de meesten niet weggelegd denk ik haha). Ze is aardig maar heeft haar gebreken. Ze is heel écht en hierdoor is het makkelijk om je te kunnen inleven. De andere personages hebben allemaal unieke karaktereigenschappen en zijn goed omschreven waardoor ook zij echt tot leven komen. Natuurlijk is daar dokter Brandt, oftewel Bastiaan. In het begin wist ik niet zo goed wat ik van hem vond, maar achteraf vind ik het echt een hele leuke man! Beste vriendin Lieke is af en toe een beetje kortzichtig, wat ik een hele leuke en realistische toevoeging vind. De kinderen van Menno en Viv; Finn en Luus zijn ook ontzettend leuk om over te lezen en Amir verdient gewoon zijn eigen boek!

Voet op eigen bodem leest gemakkelijk weg. De schrijfstijl is vlot, makkelijk en de dialogen zijn ijzersterk. Er komt ook veel humor voorbij in het boek maar het ‘grappig zijn’ voert niet de boventoon.

Zoals ik eerder in de boeken van Vannessa heb gelezen, bevat ook dit boek niet alleen maar zoetsappige feelgood. Diepgaande onderwerpen worden weer niet geschuwd. Zo moest ik aan het eind van een van de kleinere verhaallijnen wel even een traantje wegpinken. Maar doordat Vannessa de juiste balans houdt tussen serieuze onderwerpen en gewoon heerlijke romance, is het voor mij precies zoals feelgood hoort te zijn!

Meer recensies van Bookstagram.Shirley