Heerlijk boek met fijne vibe

Bookstagram.Shirley 31 december 2023
Vlak voor kerst was ik in dit boek begonnen en op oudejaarsdag las ik hem uit. Het verhaal heeft gezorgd voor een heerlijke kerstvibe en sluit de feestdagen mooi af!

Het hoofdpersonage vond ik in het begin helemaal niet zo leuk en dat had wel iets verfrissends. Ik vond Carmen lui, een tikkeltje onaardig en erg negatief maar dat duurde gelukkig niet lang. Vanaf het moment dat zij in de boekwinkel ging helpen maakte haar personage een prachtige ontwikkeling door en merkte je hoe zij door haar werk en de mensen om haar heen veranderde. Daardoor is ook een belangrijke rol weggelegd voor diverse bijpersonen zoals haar zus Sofia, haar nichtje Phoebe en natuurlijk Mr. McCredie, waarbij ik de hele tijd dr. John Sturgis van Young Sheldon voor me zag. Al deze karakters zijn ontzettend leuk en goed uitgewerkt waardoor de ontwikkeling van Carmen helemaal op zijn plek valt.

Ook voor romance is er een plekje in dit verhaal, al voerde dat niet de boventoon. De mannen die mogelijke liefdeskandidaten voor Carmen zijn, vond ik nogal eigenaardig en ook dat was wel eens verfrissend. Hoewel de mannen natuurlijk heel knap zijn, was het verloop heel anders dan die in veel andere feelgoodverhalen. Ik zou er zelf in elk geval niet verliefd op kunnen worden haha.

Edinburgh, het prachtige decor van dit boek wordt mooi en beeldend neergezet. Door de woorden die Colgan gebruikt om het te beschrijven waande ik mij af en toe echt even in deze prachtige stad.

Het einde vond ik nogal snel. Waar eerst het redden van de boekwinkel centraal stond, was dit op het einde toch meer de liefde. Er wordt letterlijk even vluchtig gezegd hoe het vermoedelijk zal gaan lopen met de boekwinkel, maar hier had ik graag meer over willen lezen.

Kortom, ik heb genoten van dit boek vol met leuke eigenaardige personages. De omgeving komt goed tot zijn recht en ik zou deze boekwinkel graag willen bezoeken!

Meer recensies van Bookstagram.Shirley