Doe mij maar meer van dit soort thrillers!

Shari Lapena heeft weer een geweldige thriller neergezet. Van begin tot eind bleef ik geboeid en kon ik niet wachten op wat er ging komen. Ik wil eigenlijk zoveel over dit boek zeggen, maar dan ga ik dingen verraden dus ik houd me in. Jammer, want ik moet echt mijn enthousiasme kwijt haha.

In het eerste hoofdstuk lees je wat er in de eerste alinea van de flaptekst wordt verteld, waardoor de wildste theorieën al direct door mijn hoofd gingen. Waarom is Avery verdwenen? Is ze weggelopen? Wilde haar vader van haar af? Er is meteen veel actie en minstens net zoveel vragen..

Op een gegeven moment had ik een vermoeden wat er gebeurd was, maar Lapena geeft zoveel opties om over na te denken dat ik mijn theorie ook snel weer verving voor een andere, weer een andere en nog 100 andere. Dan komt daar het moment dat je weet hoe de vork in de steel zit en was ik blij dat ik op zich goed zat.. BAM, plottwist, dus toch niet helemaal goed geraden. Nog voor je die goed en wel verwerkt hebt, is daar nóg een plottwist. Het mooie is: ze kloppen allemaal en maken het verhaal nog geweldiger dan het al is!

Elke buurtbewoner lijkt wel een geheim te hebben en je leest ook vanuit verschillende perspectieven waardoor je de personages goed leert kennen. Voor iedereen is wel een motief te bedenken of een verklaring waarom ze er iets mee te maken kunnen hebben. Het boek heeft geen open einde maar helemaal gesloten is het ook niet. Ik zie wat de auteur hier wilde doen en het is ook zeker geslaagd, maar persoonlijk had ik nog wel een extra hoofdstuk willen lezen.

Kortom, dit was een hele fijne whodunit-thriller waar ik mede dankzij de fijne schrijfstijl van Lapena doorheen gevlogen ben. Doe mij maar meer van dit soort thrillers!

Meer recensies van Bookstagram.Shirley