Maxton Hall

Dit boek wordt een dark academia mustread genoemd, maar persoonlijk vind ik het niet echt onder dat genre vallen en dat is een beetje misleidend. Desondanks heb ik wel enorm genoten van dit boek en was het leuk alle tienerproblemen te volgen.

Het verhaal wordt verteld vanuit zowel Ruby als James. Je krijgt dus beide gedachtegangen mee waardoor het als lezer makkelijker te begrijpen is waarom het personage kiest voor een bepaalde houding of opinie. Beiden hebben behoorlijk wat meegemaakt en dit speelt zeker een rol in hun ontwikkeling. Deze gebeurtenissen geven het boek ook meer diepgang.

In het begin lijkt het boek geschreven voor het young adult genre. Dan blijkt dat er best wat seksuele dingen gebeuren waar minderjarigen bij betrokken zijn. Ergens vind ik daar wat van.. Aan de andere kant is het maar een boek. Ik hoop in elk geval niet dat de huidige generatie jongeren er een voorbeeld aan gaat nemen want het wordt wel geromantiseerd (hier doel ik op de verhaallijn van Lydia). Een explicietere scène met Ruby vindt plaats nadat ze 18 is geworden. Dat vind ik netjes van de schrijver, ookal leef ik niet onder een steen en weet ik wel dat die dingen óók onder de 18 gebeuren ;) Toch vind ik het hierdoor meer new adult en dat mag best aangegeven worden.

De setting was geweldig. Ik ben dol op academische omgevingen in boeken en ook Maxton Hall en het kleine stukje dat zich in Oxford afspeelde, stelden niet teleur. De schrijfstijl van Kasten is erg prettig. Het leest makkelijk zonder dat het kinderlijk overkomt. Laten we ook de looks niet vergeten. Wat een plaatje is dit boek, het bedrukte boekblok maakt het echt af!

Kortom, ik heb ervan genoten en ik maak de personages graag wat ouder in mijn hoofd om geen kinderen voor me te zien (want als je zelf ouder wordt, zijn achttienjarigen echt nog kinderen). Deel 2 ga ik zeker lezen!

Meer recensies van Bookstagram.Shirley