Lief jeugdverhaal over een tijd waarin meisjes niet mochten lezen en schrijven, en het belang van vriendschap.

Booktastic 02 april 2022
Wanneer Broeder Edik een klein meisje vindt, slapend bij een geit, neemt hij haar mee naar het klooster waar hij al snel ontdekt dat ze kan lezen én schrijven. Beatryce moet vermomd, want de koning is naar haar op zoek. En dat allemaal vanwege één voorspelling.

Engelstalig jeugdverhaal in Middeleeuwse sferen. Verraad en gevaar staan tegenover liefde en vriendschap wanneer de onschuldige Beatryce achterna gezeten wordt enkel en alleen omdat ze schrijven kan. Volledige recensie voor Biblion. Hebban wil dat ik meer woorden schrijf dus dan doe ik het zo maar, dit is dus één van de velen redenen dat ik liever alles op Goodreads bijhoud, niet alleen omdat ik daar zelf makkelijk recente boeken kan toevoegen, edities kan combineren en op de juiste datum boeken als uitgelezen kan zetten. Wat met mijn werk als recensent echt behoorlijk fijn is. Misschien krijg ik dat hier ook wel eens onder de knie, maar tot dusver vind ik het een rommelige site en erg jammer dat veel Nederlandse auteurs en lezers liever hier recensies lezen dan op andere sites. Maar hé, ik heb dit boek dus gelezen en nu genoeg woorden getypt.

Meer recensies van Booktastic