Heksen, Piraten, schatkaarten & magie: twee zussen die hun derde zusje willen gaan bevrijden

Booktastic 01 oktober 2020
Gelezen voor Biblion en wat een Pratchett -achtige sfeer! Fijn :)

Als deel 2 in een reeks is dit boek echt prima losstaand te lezen, en ik heb me uitermate vermaakt met dit verhaal dat zich voornamelijk afspeelt op zee, met piraten en heksen en een echt schat eiland.

De drie zusjes, 6-jarige Charlie, 13-jarige Betty en 16-jarige Fliss wonen met hun oma en vader in een herberg. In middeleeuwse sferen, op een eiland waar ook een grote gevangenis staat. Het verhaal begint dan ook wanneer de klokken luidden omdat er een gevangene ontsnapt is. De drie zussen zijn op dat moment oma aan het helpen in de in verval rakende herberg. Wanneer Charlie 's nachts een slachtoffertje van hun Kat Oi gaat begraven in de tuin, stiekem zodat oma het niet ziet, staat er een meisje. Het meisje noemt zich Willow en heeft, zoals een echte Willow-of-the-wisps, een wisp bij zich: een moeraslichtje dat haar achtervolgt. Daardoor is het een lastige opgave voor de zussen om haar te verbergen wanneer de gevangenis bewakers langskomen.

Op zoek naar de recent ontsnapte Willow, vergissen de bewakers zich, en ondanks protesten van de zussen en oma, nemen ze Charlie mee. Oma stribbelt zo tegen dat ook zij wordt meegevoerd. Maar dan komen de echte gevangenisbewaarders langs....

Betty, Fliss en Willow besluiten op pad te gaan om Charlie te redden van de kidnappers. En Willow vraagt hun hulp om naar een mysterieus eiland te gaan om zo de onschuld van haar vader te bewijzen voordat hij aan de galg wordt gehangen.

Het eiland van de knipogende heks.

Intrigerend, spannend, en leuk verhaal vol magie, heksen en piraten. Met een onzichtbare rat en twee temperamentvolle katten. Een aanrader voor liefhebbers van fantasie, heksen en piraten verhalen. De drie zussen zijn bekend met magie vanuit het vorige deel (dat je niet gelezen hoeft te hebben om dit te begrijpen) en hebben zelf een trucje in handen om onzichtbaar te kunnen worden. Willow communiceert met moeraslichtjes (de zielen van doden?). Hun reis neemt ze mee naar een het wrak van een schip waar het zou spoken, het eiland waar een heks met haar kraai ooit naar verbannen waren, en een schat eiland vol gevaar en illusies.

Aanrader!

Meer recensies van Booktastic