GENIAAL. Een aanrader voor iedere scifi liefhebber.

Booktastic 02 april 2022
“Wij Zijn Legio” is een bruisend actuele sciencefiction die zich in een niet zo verre toekomst afspeelt. Het verhaal voelt verfrissend en anders dan veel sciencefiction en fantasy boeken waarin een kunstmatige intelligentie (KI) een grote rol speelt. Dennis E. Taylor presenteert de lezer met een vrij uniek verhaal over Bob, een doodgewone software programmeur die zelf tot software gemaakt wordt.

Een klassiek aanvoelende Scifi, vol moderne referenties, humoristische verwijzingen en geeky popcultuur. Het Bobiversum is een feest van herkenning voor scifi liefhebbers, waarin de ooit menselijke Bob nu als ruimteschip het heelal verkent. De basis voor het verhaal lijkt heel erg te berusten op de fascinatie rondom de Neumann-sonde met als missie nieuwe leefbare planeet vinden. Maar door de velen Bobs (zoals Riker, Homer en Calvin) zijn er meerdere verhaallijnen die door elkaar heen lopen. Van nieuwe technologische ontdekkingen, tot dupliceren, tot een vijandige kunstmatige intelligentie die nog altijd het luchtruim onveilig maakt. Van het redden van de mensheid tot het ontdekken en volgen van nieuw intelligent leven.

“Wij Zijn Legio (Wij Zijn Bob)” is een humoristisch, meeslepend en vooral nieuwsgierig makende start van een reeks van de hand van Canadees en goedverkopende auteur Dennis E. Taylor, die hierin zijn passie, zijn ziel en zaligheid op meesterlijke wijze heeft weten te verwerken. Briljant, met rijk taalgebruik en goed te volgen. Een prachtige vertaling van IceBerg Books en een aanrader voor alle scifi liefhebbers die houden van ruimteontdekkingen en wetenschap.

Deel 2 en 3 zijn tevens ook al in het Nederlands verschenen, dus je kan gelijk doorlezen in de reeks! Binnenkort verschijnen de recensies voor deze volgende delen op Fantasywereld, waar de gehele recensie van deel 1 ook zal komen te staan. Maar zoek je iets te lezen en kan je niet wachten: ditis de reeks om op te pakken.

Meer recensies van Booktastic