Feelgood roman

Brigitte 04 oktober 2020
Gelezen voor
“In de boekenkast “

Reina Crispijn is de auteur van verschillende feelgood romans. Ditmaal neemt ze ons nog een keer mee naar het fictieve land Trellingerland.

Katja Peterson is een jonge, alleenstaande vrouw die als bloemiste werkt. Ze maakt prachtige bloemstukken. Zo heeft ze ook alle bloemversieringen mogen maken voor het huwelijk van haar beste vriendin Willemijn.
Op het chique huwelijksfeest maakt ze kennis met Ewald, de buurman van Willemijn haar ouders. Hij is een iets oudere heer die “denkt” op slag verliefd te zijn op Katja. Hij laat haar op alle mogelijke manieren merken dat ze, volgens hem, voor elkaar gemaakt zijn.
Katja vindt hem creepy, en heeft een hekel aan het stalken van Ewald. Ze heeft er genoeg van.

Op een dag maakt Katja plannen om op reis te vertrekken, zonder iemand op de hoogte te brengen. Op kerstavond reist ze af, zodat Ewald haar niet meer kan lastig vallen.
Haar plan is om ondertussen haar vader te gaan zoeken. Hij is gescheiden van haar moeder toen ze vier jaar was. Volgens de laatste berichten, zou hij in Denemarken verblijven.

Het verhaal is prachtig verwoord door Reina. Ze heeft een heel aangename schrijfstijl. Het boek is opgemaakt in hoofdstukken, zodat je de verschillende personages goed leert kennen.
Onder andere de vriendinnen van Katja in haar geboortestad, maar ook de inwoners van Trellingerland. Haar nieuwe collega’s, die ze op haar nieuwe werkplek ontmoet, want ze gaat werken om nog te kunnen sparen vooraleer ze op zoek kan gaan in Denemarken.

Je leeft je mee in in de gemoedstoestand van Katja en alle andere inwoners van Trellingerland.

Gedurende het verhaal voel je hoe Katja sterker wordt. De emoties voelen echt aan.
Eveneens de beschrijvingen van de omgeving zijn heel goed te volgen. Als je je ogen sluit, kan je zo een voorstelling maken van de kleine witte huisjes aan de haven. Het geur van het zilte water opsnuiven...
Je kan alle verdere avonturen van Katja verder volgen in deze schitterende roman. Wat als Ewald plots voor haar deur staat ? Kan ze haar vader nog vinden ?

Deze feelgood roman is beslist een aanrader die van mij 5* krijgt.
Reina heeft me zo overtuigd door haar leuke schrijfstijl dat ik zeker haar andere werken ook,zal lezen.

Bedankt dat ik je boek mocht lezen.

Meer recensies van Brigitte