Een aanrader om zeker te lezen

Brigitte 17 december 2019
Sylvia Pronk werkt voor de Nederlandse recherche. Ze is met vakantie in Zuid- Frankrijk. Daar maakt ze kennis met de andere vakantiegangers van de buurt. Er is het gezin van Huub en Francine met hun twee kinderen. Dochter Laurence van 16 jaar en de 14-jarige zoon Vincent.
En een ouder koppel Henriette en Claude. Dit zijn zeer gezellige en praatgrage mensen die de buurt heel goed kennen.

Op een dag is Francine plots verdwenen en raakt Sylvia betrokken bij deze zaak. Ze is een rechercheur in hart en nieren en kan het niet laten om mee te gaan zoeken.
Op die manier maakt ze kennis met de lokale politiemannen Ludovic Lebon en
Didier Plante. Zij vinden het uiteraard heel vervelend dat Sylvia zich komt bemoeien.

Sylvia vertrekt daarom een week vroeger naar huis terug naar haar vriend Cas. Het is haar verboden om aan de zaak mee te werken. Vermits ze deze zaak niet uit haar hoofd kan krijgen, gaat ze proberen thuis te genieten met haar vriend van haar laatste week vakantie vooraleer terug aan het werk te gaan.

Maar haar baas in Nederland neemt contact met haar op. Wegens onderbezetting op het bureau vraagt hij of ze vroeger wil starten met werken. Hij heeft haar dringend nodig voor een nieuwe zaak. In de duinen bij Haagen aan Zee is een lichaam gevonden van een vreselijk verminkt vrouwelijk lichaam.

Anja Maas bouwt stilaan de spanning op. Ze vertelt het verhaal vanuit verschillende gezichtspunten. Ze schrijft de versie vanuit het standpunt van Sylvia. De kant van Huub en zijn gezin. De gebeurtenissen van de politie uit Frankrijk, vooral deze van Ludovic.
De gevoelswereld van Sylvia wordt ook duidelijker door de flashbacks van de nachtmerries die ze heeft. Op die manier komen we te weten welke zaken ze nog moet verwerken.

Al deze verhaallijnen worden perfect met elkaar verweven tot een spannende thriller met verschillende plotwendingen. Je wordt af en toe op het verkeerde been gezet. Met op het einde een totaal onverwachte plottwist.

Anja heeft oog voor de omgeving. Ze beschrijft wat ze ziet. Je kan je voorstellen waar je bent. De emoties laaien soms hoog op.
Een romance komt om de hoek kijken, maar de gruwelijke gebeurtenissen halen je terug uit je droomwereld.

Ludovic komt van Frankrijk naar Nederland, omdat de twee zaken met elkaar verbonden blijken te zijn.

Komen ze op tijd vooraleer er nog meer slachtoffers vallen ? Hoe gaat het leven van Sylvia, Cas, Ludovic en Huub verder ? Vinden ze Francine terug ?
Vele vragen waarop je de antwoorden kan terugvinden als je de geweldige thriller van Anja Maas - Onbegrensd leest.

Voor mij zeker 4* waard
Een aanrader om zeker te lezen.
Groetjes,
Brigitte