Dit debuut smaakt naar meer!

Carla Kooijman 29 september 2020
Een heerlijke snelle thriller, één die je graag doorleest tot het einde! Fijn dat er nog meer delen komen ♥…
Deborah Jenkins vertrekt als laatste van haar werk nadat ze heeft overgewerkt. Ze gaat op weg naar huis, maar daar komt ze nooit aan! Het politieonderzoek heeft geen enkel concreet spoor opgeleverd tot grote frustratie van de politie in het algemeen en van Gina Harte in het bijzonder!

Carla Kovach – Stil maar #Mustread!
Op het moment dat er een baby gevonden wordt in het portiek van de bibliotheek wordt Deborah al een aantal jaar dood gewaand. Er komt een anonieme tip binnen met het dringende verzoek een DNA-test te doen bij de baby. De schok is enorm als blijkt dat Deborah niet dood kan zijn! Ze moet de moeder zijn van de baby. De dringende vraag rijst: waar is Deborah gebleven?

Stil maar begint met een Proloog waar ik van houd; een inkijkje in het brein van een dader. De toon is gezet, het lied kan gezongen worden!

Het verhaal weet mijn aandacht goed vast te houden, natuurlijk wil je weten hoe dit drama gaat aflopen, maar tussendoor kan je ook genieten van de manier waarop de personages gestalte krijgen. Ik vond dat je je vooral kon inleven in de familie Jenskins. Niet alleen met de arme Deborah, maar ook met haar man en kinderen. Hoe moet het zijn geweest om achter te blijven na zo’n traumatische verdwijning? Luke Jenkins probeert zijn leven weer op te pakken en wanneer hem dit eindelijk lijkt te lukken, valt alles wat tot nu toe in kleine stapjes is opgebouwd weer compleet in duigen! Carla Kovach schrijft in een prettig tempo, er zijn niet teveel personages en die er zijn worden realistisch neergezet. Het verhaal zit goed in elkaar en leest eenvoudig. Ondanks dat er geen breinbrekers aanwezig zijn, waar ik wel van houd, blijft het verhaal boeiend tot het einde. Ook krijgt detective Gina Harte goed gestalte en die zullen we in het volgende deel Dit heb je verdiend vast beter leren kennen. Stil maar krijgt dus een vervolg en ik zal zeker weer aanhaken bij het volgende deel! Wat mij betreft een heerlijke #Mustread!

Meer recensies van Carla Kooijman