Cliché- mensen die te vlak blijven,

Catharina 16 september 2020
Het is een verhaal, waarin de mensen voor mij zo hetzelfde blijven. Een typetje worden. Geen op gebeurtenissen reagerende mensen. Geen echt contact aangaan, terwijl het het doet alsof dit wel gebeurt.
Het klopt niet.

Zoals de ouders een kind een jaar niet zien en niet merken dat ze in de buurt was en een kind baarde en afstond. Een andere dochter zogenaamd studeerde en nauwelijks geld had om rond te komen? En de ouders niet naar dat kind gingen kijken? Omdat ze het nu zelf zou moeten doen? Een dochter niet naar haar zus ging die een dood kind baarde om haar vroeg en haar zo nodig had? Niet naar haar stervende man ging? En dat later alles weer koek en ei is, althans, ze maken weer ‘gewoon’ hatelijke opmerkingen naar elkaar....
De ouders zijn in de ogen van de kinderen nog ‘jaloersmakend’ verliefd op elkaar. Ik mis diepgang. Echte mensen.

Meer recensies van Catharina