Lezersrecensie

Vraagteken

Catharina 10 juli 2024
Het verbaast me dat dit boek zoveel goede recensies heeft gekregen, plus de Libris Literatuurprijs 2024. Waarom? De items zijn zeer interessant. Alleen, waarom moet ik daarvoor dit hele boek lezen? Pas op het laatst begreep ik het boek.. En dat dwingt me dus eigenlijk, het nogmaals te lezen. Om te zien, wat ik gemist heb. Of ik het wél eerder had kunnen (moeten) begrijpen. En dat doe ik misschien nog een keer. Nu niet…
De twee hoofdonderwerpen zijn heel boeiend. Maar dat middenstuk, die rondhangende mensen.., dat was leuk, voor de tijdgeest. Maar had het te maken met de hoofdonderwerpen? Een enkele flits op het einde wellicht. Zo zonde van de tijd! Die prachtige ideeën hadden veel korter beschreven kunnen worden en hadden me dan wellicht meer geraakt. Zoals bij het mooie boek : Pleegkind, van Claire Keegan.

Meer recensies van Catharina

Gesponsord

Leen (27) zit gevangen in een kelder. Pas als hij zelf begrijpt waarom, zal zijn moeder hem vrijlaten. Literaire thriller. Spannend en aangrijpend. Vakantietip!

Stemmen laat de kracht van taal laat zien. Bijzonder knap hoe Boekwijt erin slaagt warmte en kou en hoop en verdriet in enkele zinnen te vangen.