Interessant inkijkje in het liefdesleven van een man

cchasingtales 05 mei 2024
Jan is van middelbare leeftijd en getrouwd met Judith, maar zijn hart ligt nog steeds bij Karin. Met weemoed denkt hij terug aan de tijd waarin ze elkaar nog zagen. Karin was niet verliefd op hem dacht hij altijd, maar nadat ze weer contact met elkaar hebben gekregen en een intieme relatie via de e-mail opbouwen blijkt dat niet helemaal waar te zijn. Brengt deze ontdekking eindelijk weer hernieuwde passie in zijn ingedutte leven?

Een boek dat je een inkijkje geeft in de diepste gevoelens, gedachtes en emoties van een man die te weinig liefde in zijn leven ervaart. Een man die zich (Halleluja!) kwetsbaar durft op te stellen. Het gaat vooral over mijmeren over hoe anders zijn leven had kunnen zijn en dromen over hoe het misschien zou kunnen worden. Ik moest in het begin even in het verhaal komen en aan de schrijfstijl wennen, maar na een tijdje las het heel fijn door en werd ik steeds nieuwsgieriger naar de afloop. Een paar keer heb ik ook hardop moeten lachen om bepaalde uitspraken en beschrijvingen. Sommige andere uitdrukkingen daarentegen waren wel erg banaal, wat weinig aan de verbeelding overlaat en waar je van moet houden. Ik vond het erg bijzonder om het onderwerp liefde en relaties eens vanuit de denkwijze van een man te bekijken. Wie hier ook nieuwsgierig naar is, kan ik het boek zeker aanraden.

Meer recensies van cchasingtales