Wauw, weer een pareltje van Karin!

nog1bladzijde 10 november 2023
Waterspiegel is deel 2 in de Liefdesstreken serie na Korenveld. In dit boek volgen we Roan. Hij heeft zich in een woonboot op het platteland teruggetrokken na een heftige gebeurtenis en is een barse en afstandelijke man geworden. Roan werkt keihard op de boerderij van Fedde en Mintsje om datgene wat hem achtervolgt te ‘vergeten’. Overal en nergens komt hij de energieke en vrolijke Yfke tegen. Aan de ene kant staat ze hem tegen en aan de andere kant intrigeert ze hem mateloos. Is Yfke in staat hem te doen ontdooien tijdens de koude wintermaanden in Friesland en waarom lijkt ze zelf te bevriezen zodra er iets over schaatsen ter sprake komt?

Wat was ik blij te horen dat het een vierdelige serie betreft na het luisteren van Korenveld. Ik was zó nieuwsgierig naar het vervolg en weer wist Karin mij meteen mee te zuigen in dit verhaal met haar beeldende en gedetailleerde schrijfstijl. Ik word altijd zó blij van haar boeken. Het is echt een andere wereld waar je even in kunt verdwijnen zonder mobieltjes en de drukte van het dagelijks leven en het voelt voor mij echt als thuiskomen. De hoofdpersonen zie je zo voor je en je leeft enorm met alles en iedereen mee, net of je onderdeel van het dorp Úledyk bent.

Het speelt zich in Friesland af waar ik zelf woon en dat geeft een feest der herkenning aan bepaalde uitspraken en elementen die in het boek verwerkt zijn. Extra credits ook voor Klavertje Patijn die zo mooi voorlas en zich heel stoer door de Friese uitspraken wist heen te slaan wat best moeilijk is voor een niet-Fries. En mocht je hem gaan lezen of luisteren, wat ik je absoluut aanraad, neem dan ook even het uitgebreide dankwoord van Karin mee wat al een feestje op zich is. Hopelijk komt deel 3 Zeekant ook heel snel uit, want ik kan niet wachten om in het leven van Priya te duiken.

Meer recensies van nog1bladzijde