Wat een origineel en boeiend verhaal!

cchasingtales 05 mei 2024
De koning en koningin van het koninkrijk Alamada zijn diepbedroefd omdat hun allerliefste wens, zorgen voor nageslacht, lange tijd niet in vervulling lijkt te gaan. Als uiteindelijk dan toch hun bijzonder mooie dochter Zerlina wordt geboren zou niets in de weg van hun geluk hoeven te staan, maar helaas is het in de realiteit toch anders. De koning wordt steeds ongelukkiger en afstandelijker naar iedereen en als Zerlina van de één op de andere dag ook nog eens veranderd van een lief en vriendelijk meisje in een zelf obsessieve, egoïstische feeks wordt koningin Gustella bijna radeloos van verdriet. Wat is er toch allemaal aan de hand?

Deze young adult fantasy van de hand van Lyona Rose hield mij twee dagen in een greep, want wat heb ik enorm genoten van dit moderne sprookje. Geen knappe prinsen op witte paarden, maar prinsen in supersnelle sportwagens. Geen brievenpost door duiven gebracht, maar smartphones en social media. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar heel even aan moest wennen, maar dat ik het al snel volledig heb omarmd want het past perfect bij de rest van het verhaal en alle moderne thema’s die er in voorkomen.

Ik heb ontzettend meegeleefd met alle bijzondere en interessante personages, maar ook zeker gelachen tijdens het lezen. Die combinatie van magie, spanning en humor creëert een perfecte wisselwerking in dit boek en ik kan dan ook alleen maar respect hebben voor de auteur die dit al op haar 17e geschreven heeft. Wat een origineel en boeiend verhaal! Ook dikke complimenten trouwens aan Lisa Dijkhuizen voor de prachtige cover en het binnenwerk.

Alle 16+ ers die van fantasy, romantiek en rechtvaardigheid houden, lees dit boek!

Meer recensies van cchasingtales