De roep van de raaf

Chardonay 26 juni 2023
"sommige mysteries zijn zelfs voor mij verborgen, zei de vogel. 'ik ben een vrouw, net als jij'. Ik zal de denkwijze van mannen nooit helemaal begrijpen."

Het moment dat Jen het boek online zetten met pre order opties, was ik al helemaal verliefd op de cover. Deze sprak mij meteen aan. Na het lezen waarover het verhaal gaat, werd ik er reuze benieuwd naar.

Ik ontving dit boek en ben er gisteren in begonnen. Tijdens het lezen irriteerden ik mij rot aan Chela en dorpsgenoten hun cultuur. Maar dat is persoonlijk.
Ik merk dat ik tijdens het lezen van boeken, ik mij meer aan dit soort onderwerpen irriteer.
Waarom zijn vrouwen minder in die culturen, waarom mogen mannen meerdere vrouwen hebben en waarom wordt dit gewoon geaccepteerd?

Tijdens het lezen werd ik dus boos om dit onderwerp. Maar dat deed niet af aan het verhaal. Want Chela is echt een toffe personage. Een onbedoelde "rebel". Chela, Chebet en Kibelei vormen echt een leuk groepje wat weet wat belangerijk is en bereid is te doen, wat er gedaan moet worden.
Deze drie personages ontwikkelen zich ook op een krijgers waardige manier die samen met andere ten strijden trekken.

Nu het boek uit is heb ik zoiets van, waar is deel 2? Ik wil meer lezen over Chela, Chebet en Kibelei. Dus Jen en Mercy... hup, hup, schrijf even een vervolg! Ik wil meer lezen over hun.

Meer recensies van Chardonay