The return of the king

Chardonay 08 april 2024
Ik was echt veel dingen blijkbaar vergeten. Dit komt ook wel doordat ik deze serie jaren geleden voor het laatst heb gelezen.

De films kijk nog wel jaarlijks, maar toch... De boeken geven je zoveel meer en ondanks dat je weet wat er allemaal gaat gebeuren, blijft het spannend, grappig oftewel gewoon leuk. Het verhaal is echt een verhaal wat nooit zal vervelen. De boeken blijven ook altijd beter dan de films. En de films vond ik ook erg goed.

Ik las het dit keer voor het eerst in het nederlands. Nu moet ik zeggen dat ik in deel 1 en 2 mij erg hekelden aan taalgebruik, en in deel 3 alleen een beetje in het begin er last van had. Mijn voorkeur blijft wel naar de engelse edities gaan. Ik denk dat het in het engels gewoon iets beter klinkt. Dan in het nederlands. Maar dan alsnog was het verhaal wel de moeite om te proberen in het nederlands te lezen.

Meer recensies van Chardonay