Cassidy en de inspookteurs!

Chardonay 25 maart 2024
Weer een ontzettend leuk verhaal van V.E. Schwab. Dit deel brengt je naar Parijs. De stad van liefde, of toch de stad van de dood?

Toen ik aan deze serie begon was ik meteen verliefd op het verhaal. Er zitten zoveel herkenbare stukjes in de boeken, waardoor het voor mij als geweldig ervaren werd.
Je wordt namelijk in dit boek meegenomen door heel parijs, maar vooral naar de toeristische trekpleister waar het volgens haar ouders (de inspookteurs) spookten. Het éné verhaal nog griezeliger dan het ander.

Maar Cassidy heeft in het vorige deel veel geleerd over het zijn van een spookjager. En ook dit komt meermaals aanbod. Het lijkt Cassidy ook steeds makkelijker af te gaan, tot ze een geest tegen komt die ze kan helpen. Vanaf dat moment gaat alles gout en vind ik het verhaal echt sterk en leuk worden.

Het meest wat mij bij is gebleven is het verhaal van Jacob. Dat moment vond ik heel zielig en ook heel dapper en sterk.
Ik ben echt heel benieuwd hoe Cassidy gaat zijn in deel 3. Zal ze nog sterker, slimmer en beter worden dan ze nu al is? Ik kan in elk geval niet wachten op het vervolg.

Meer recensies van Chardonay