Het hoge noorden

Chardonay 29 mei 2023
Het hoge noorden

Een boek vol spanning, emoties en enorme twists.

Vier vrienden gaan de bergen in, en maar één komt weer terug. Dat lezen we op de cover. Je zou denken spoiler, maar nee, de gebeurtenissen volgen elkaar snel op en de vier "vrienden" leren elkaar in dit boek pas echt kennen. De grote vraag is dan natuurlijk, vertrouw je hun ook je leven toe?

Het hoofdpersonage uit het boek is Anna. Het verhaal draait dus om haar en drie andere die samen op vakantie gaan naar de bergen.
Alleen last minute veranderd hun plan en gaan ze naar een andere berg toe. Dit is de eerste keer voor drie van hen, dat ze over die berg gaan wandelen.

Wat ik mooi aan Anna vind is, is dat ze niet snel opgeeft. Ze gaat door en ondanks wat er allemaal gebeurt, blijft ze sterk. Of lijkt dat maar zo. De momenten dat je haar gedachten kon lezen vond ik soms wel intens.

Haar min punten zijn toch wel dat ze niet naar haar gevoel of hart luisterd en super koppig kan zijn.

Het verhaal is heel relaxed geschreven. Je leest het verhaal ook in de ik vorm. Dit vind ik zelf altijd prettig lezen

Waar ik aan moest wennen was de overstap van Anna die in de bergen zit en Anna die verhoord wordt door de politie. Maar dat werd wel duidelijk aangegeven. Het staat erboven als het om het politieverhoor ging. Maar ook dit is reuze interessant om te lezen. Het vult het verhaal beter aan.

De andere personages zijn Hendrik, Milena en Jacob. Dit zijn alle 3 totaal verschillende personen. En met alle drie is er ook wat aan de hand. Dit maakten naar mijn idee het verhaal juist spannender.

Halverwege het boek kon ik hem niet meer weg leggen. Ik dacht dat ik wel wist welke kant dit verhaal op zou gaan, maar al die gebeurtenissen en twists zijn echt geniaal gedaan.

Ik twijfelden zo erg aan hoe en wat. En dan die laatste hoofdstukken... De vraag die ik de hele tijd had was, wat is er nou echt gebeurd? Dat einde was wel echt goed geschreven. Het laat eventueel wat open voor een vervolg. Maar aan de andere kant is hij ook mooi afgesloten.

Dit boek is echt een aanrader als je van spanning houd. En natuurlijk van de bergen en wandelingen zoals ik. Ik vond het echt leuk om te lezen wat er fout kan gaan en waarom extra dingen meenemen geen kwaad kan.

"Het is een spel met de dood,dat mijn leven kan redden."

"Wat is dit toch een verschrikkelijke onherbergzame plek"

Meer recensies van Chardonay