Mooie world building

Charlotte88 16 maart 2022
3,5 ster

A river enchanted gaat over Jack, een bard (benaming voor de lyrische dichters en zangers in Keltische talen), die terugkeert naar het eiland waar hij is opgegroeid. Hij is opgeroepen om te spelen voor het volk in het oosten en de spirits op het eiland nadat er verschillende meisjes zijn ontvoert.

De world building is prachtig gedaan, het eiland en de natuur wordt heel levend omschreven en je begeeft je midden in de woeste en ongerepte natuur van het eiland. Ondanks dat de omschrijvingen van de omgeving prachtig zijn omschrijft de schrijfster naar mijn mening de gedachten en de te nemen stappen van de personages te veel uit. Hierdoor wordt er te veel nadruk gelegd op 'open deuren' en duren passages te lang. Ook komt het verhaal wat langzaam op gang en had het, met name in de eerste 75% van het boek, iets meer spanning mogen hebben. Desondanks is de schijfstijl van de schijfster prettig en komen de personages goed tot leven en ontstaat er een connectie tussen lezer en personages. Eind dit jaar komt deel 2 uit, maar ik ben er nog niet over uit of ik die zal gaan lezen. Cliffhanger is wel sterk dus mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt!

Meer recensies van Charlotte88