Wat een parel!

Charlotte88 12 maart 2020
Niet eerder had ik van deze schrijfster gehoord. De cover van het boek en het afwijkende formaat maakte mij nieuwsgierig. De achterkant beloofde mij een klein, levendige roman over de wonderen van het alledaagse leven.

Het boek gaat over een niet bij naam genoemde vrouw in een Italiaanse stad, over haar alledaagse leven. Ze leeft een vrij eenzaam bestaan waarin weinig gebeurd. Desondanks blijf je geboeid door haar dagelijkse leven. De relaties die ze heeft met haar (misschien wel teleurgestelde) moeder, vriendinnen en minnaar (?) worden prachtig beschreven. Naarmate het boek vordert begin je haar steeds beter te begrijpen maar ook haar levensstijl te waarderen.

Het boek is echt prachtig geschreven. Jumpa Lahiri krijgt het voor elkaar om de schoonheid te belichten van alledaagse gesprekken of activiteiten. Ik ga het boekje zeker in de toekomst herlezen, een nieuwe favoriet!

Meer recensies van Charlotte88