Fijne en vlotte feelgood

Charlotte88 12 september 2022
Ook dat nog gaat over 3 generaties vrouwen binnen één familie. Dochter, moeder en grootmoeder. Het boek is in dagboekvorm geschreven en we volgen dochter en moeder via de dagboekberichten. Het hele boek omvat circa een jaar en is in seizoenen verdeeld. Dat het boek door twee auteurs geschreven is merk je niet, het voelt als één geheel.

Het is een vlot geschreven boek met korte hoofdstukken en bondige en originele schrijfstijl. Je vliegt er doorheen! Het boek kent vele hedendaagse thema’s, wat maakt dat situaties voor vele bekend zal voorkomen. Wat ik jammer vond was dat het boek en de personages wat op de oppervlakte blijven en had meer diepgang verwacht. Ook vond ik het jammer dan oma Loes, wat een heel flamboyante persoonlijkheid is, weinig tot niet aan het woord komt. Dochter Maddy heeft daar in tegen een belangrijke rol in het boek en haar persoonlijkheid komt wat onvolwassen, impulsief, schreeuwerig en ondoordacht over. Ik heb mij meermaals aan haar geërgerd en had liever gezien dat Oma Loes meer aandacht had gekregen. Desondanks vond ik het een fijn boek, een prima boek voor tussendoor.

Meer recensies van Charlotte88