Veel potentie maar komt niet helemaal goed uit de verf

Charlotte88 31 mei 2022
Het verhaal gaat over onvoorwaardelijke vriendschap, avontuur, geluk vinden in kleine dingen, over je afsluiten, je openstellen en je eigen weg volgen. Twee vrienden gaan samen op reis en komen de meest bijzondere personen en plekken tegen. De bestemming van de reis staat vast en als lezer kom je langzaam achter het doel van dit bijzondere avontuur.

Chabot heeft een bijzondere schrijfstijl, bloemrijk en beeldend. Het boek kent mooie stukken met prachtige zinnen. Chabot zorgt er voor dat erbij bent, bij alle bijzondere momenten die de twee vrienden samen hebben. Het verhaal heeft veel potentie, het had zo mooi en afschuwelijk tegelijk kunnen zijn. Helaas waren er naar mijn mening te veel metaforen, soms ook vergezocht. Dit leidt af van het verhaal, waardoor ik het minder voelde dan gehoopt. Ik werd te vaak uit het verhaal getrokken waardoor het boek wat op de oppervlakte bleef. Erg jammer! Desondanks ben ik wel erg benieuwd naar zijn andere boek, want een talent is Chabot zeker.

Meer recensies van Charlotte88