Ik had nog niet eerder een boek gelezen van David Baldacci (I KNOW ;) ), ik hou over het algemeen meer van de psychologische thriller. Dit was voor mij dus een klein uitstapje, zeer geslaagd!

David Baldacci liet mij langzaam een band ontwikkelen met de hoofdpersoon waardoor ik sympathie kreeg voor Archer. Archer is een simpele, intellegente en eerlijke man, een onschuldige ex-gevangene die voorwaardelijk vrij komt. Na zijn vrijlating probeert hij een nieuw leven op te bouwen in het wat vreemde stadje Poca City. Archer heeft een zwak voor vrouwelijk schoon en heeft wat moeite om aan de door de overheid opgelegde regels te houden. Het brengt hem in de problemen en hij wordt al snel verdacht van moord.

David Baldacci weet goed een wereld te omschrijven zonder daar te langdradig in te worden. De (hoofd)personen in het boek worden prettig omschreven en je kan je goed inleven in de keuzes die door hen worden gemaakt. Het boek is met vlagen heel spannend en niet weg te leggen, soms echter ook wat herhalend en daardoor langdradig.

Reacties op: Een goede daad

Een goede daad - David Baldacci
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 14,99