Leest vlot maar mist wat diepgang

Charlotte88 10 juni 2022
Het verhaal speelt zich af in één van de mooiste buurten in Parijs. Jess gaat tijdelijk bij haar broer wonen maar als ze in Parijs aankomt is hij spoorloos verdwenen. Ze gaat graven in zijn leven om erachter te komen waar hij is gebleven.

Het boek leest erg vlot, Lucy Foley heeft een fijne schrijfstijl. Je volgt het verhaal vanuit Jess maar ook vanuit de concierge van het gebouw en verschilldende buren. Ik heb meerdere personages verdacht van de verdwijning van Ben maar het plot heb ik niet zien aankomen. De plottwist is zonder meer sterk, maar voor mij net iets te ver gezocht. Ook bleven de personages voor mij te oppervlakkig, dat kan ook te maken hebben met de vrije korte hoofstukken van iedere personage. Je switch vaak en snel, van plot en van personages. Van mij hadden de personages wat meer dieping mogen hebben. Desalniettemin een fijn boek die makkelijk weg leest met een prima spanningsboog.

Meer recensies van Charlotte88