Onvoorspelbaar en hartverscheurend, soms net iets té

Charlotte88 22 maart 2022
Het is mijn eerste boek van Colleen Hover en het smaakt zeker naar meer.

Het verhaal draait om Lily, een mid twintiger, die op een avond een jongen leert kennen. We volgen het verloop van hun relatie en ondertussen gaan we via een 'dagboek - middels brieven' terug naar Lily's tienerjaren, waar ze haar eerste echte liefde omschrijft.

Het verhaal kent veel plottwists, waardoor het erg vlot leest. Je blijft continu geïnteresseerd en je wil weten hoe het verder afloopt. De vele plottwists maken het verhaal soms ook over de top, ik heb een aantal keer gedacht; really? Echter maakt de uitleg van de auteur achterin het boek veel goed, dan vond ik erg sterk. Dit staat echter vol spoilers dus zeker niet vooraf lezen. Ik heb regelmatig mijn tranen moeten weg knipperen, het kent echt een aantal ontroerende stukken. Al met al vind het ik net geen 5 sterren door de vele wendingen die het boek kent waardoor het voor mij toch iets te veel als fictie aanvoelde. Desondanks een intense en spannende leeservaring met erg prettige schrijfstijl die je aan het boek gekluisterd houdt.

Meer recensies van Charlotte88