Super goed debuut met een erg fijne schrijfstijl.

Charlotte88 15 juli 2022
Het verhaal gaat over Erik, een eenvoudige, liefdevolle en eigenaardige man. Het leven lijkt hem een beetje te overkomen, hij is bang om keuze te maken. Ondanks dat hij getrouwd is, werk heeft, vrienden, is de eenzaamheid overal in het boek terug te vinden. Gebrek aan communicatie, het niet uitspreken van gevoelens en het niet volgen van je gevoel waren voor mij typerend voor de personages in het boek. Het boek kent vele thema's, sommige erg verdrietig. Ondanks dat, is het geen verdrietig boek en kent het juist veel grappige stukken, wat ik erg knap vind van de auteur. De gebeurtenissen in het boek, de conversaties en relaties tussen Erik en zijn vrouw, werk en andere personages waren veelal verassend, wat maakte dat ik steeds verder wilde lezen. De schrijfstijl van de auteur vond ik ook erg fijn. Het is bondig, creatief, origineel en beeldend.

Ilse heeft weinig woorden nodig om je een boodschap mee te geven met een diepe betekenis. Er komen vele thema’s in het boek voorbij, waarvan ik verwacht dat vele zich wel ergens in kunnen herkennen. Voor mij is de belangrijkste boodschap: durf te leven. Een erg fijn en leerzaam boek, wat leest als een trein!

Meer recensies van Charlotte88