Een pareltje vol spanning

christelle-declercq 14 september 2020
Ik had de eer dit boek te mogen proeflezen. Proeflezen voor Marja is een heerlijkheid. Ze is een heel lieve en warme vrouw, en dat vind je ook terug in dit boek.

Als de zwangere Lotte in handen valt van Salvatore, een psychopatische maffiabaas, merkt ze al snel dat het hem te doen is om haar baby. Uiteindelijk weet ze te ontsnappen, maar kort daarna wordt ze gearresteerd op verdenking van moord. Tot overmaat van ramp wil de vader van haar baby, Don Nijenhuis, niets meer van haar weten en hij gaat zelfs zo ver dat hij haar wil uitsluiten van het ouderlijk gezag. Lotte moet tot het uiterste gaan om alle dreigingen het hoofd te kunnen bieden. Lukt het rechercheur Chris Römer om de waarheid boven tafel te krijgen, wanneer blijkt dat zowel Lotte als Don essentiële zaken verzwijgen?

Het boek is doorspekt met gruwelijkheden, liefde, angst, trouw en zoveel meer.
In fijne bewoordingen sleept Marja je mee door haar verhaal.

Ondanks dat "Eligio, de uitverkorene" het vervolg is op het bekroonde boek "Il Circolo" (Publieksprijs Beste Boek 2019 Indie Awards), is het een op zichzelf staand verhaal en zijn de delen los van elkaar te lezen.

Een echte aanrader voor iedereen die van boeken en lezen houdt.

Meer recensies van christelle-declercq