Minder sterk boek

ClnMs 07 augustus 2020
Op een broeierige avond wordt het lijk van Gregory gevonden door zijn moeder Estelle Munro. Gedrogeerd, vastgebonden en gewurgd. Erika en haar team denken eerst aan homo-haat. Maar de moorden volgen elkaar al snel op, in exact dezelfde omstandigheden. Wat opvalt is dat het allemaal alleenstaande mannen zijn, met een weinig opmerkelijk leven. De dader is een berekend iemand, die zijn prooi al lang van tevoren stalkt, en dan op het juiste moment toeslaat. Hierdoor de bijnaam "Night Stalker". Maar wat linkt de slachtoffers aan elkaar en wat is de link met hun moordenaar?

Na een goed eerste boek, begin ik toch met volle goesting en een bepaalde verwachting aan boek 2 van deze reeks. Echter was dit boek voor mij minder. Het verhaal werd wat trager en langdradiger in het midden, omdat Erika en haar team een lange tijd géén link konden leggen tussen de moordenaar en de lijken. Toen de moordenaar plots een vrouw bleek te zijn en er ook hoofdstukken zijn die vanuit haar standpunt geschreven werden, trok het terug mijn aandacht. Er zijn kleine verwijzingen naar het eerste boek, maar de schrijver zal hierover niet lang uitweiden. Het boek kan hierdoor los gelezen worden van het eerste boek.

Je kan ook mijn andere reviews lezen op mijn blog: https://celinamaes.wixsite.com/alegria

Meer recensies van ClnMs