Saai en langdradig

ClnMs 07 september 2020
Juliana Fortis gaat vandaag de dag door het leven onder haar schuilnaam Alex. Eén van haar vele schuilnamen. Ze is namelijk 6 jaar werkzaam geweest bij de geheime dienst van de Amerikaanse regering. Maar ineens vormde deze "krak in haar vak" een te groot risico en gaat men jacht op haar maken. Gedurende 3 jaar is ze nu al op de vlucht en blijft ze zelden lang op dezelfde plek. Samen met de tweeling Kevin en Daniel Beach, en (niet te vergeten) honden Einstein en Lola, vormt ze een team. Ze willen Carston te pakken krijgen, voor ze hen liquideren. Maar buiten het bereik zijn van de Amerikaanse regering klinkt als een praktische versie van de hemel.

Er worden heel veel technische details verteld, hierdoor zijn sommige stukken eerder saai en langdradig. Alex is verliefd op Daniel, degene die haar het leven kan kosten. Deze liefde is vaak te voorspelbaar, hierdoor meer het gevoel van een stationsroman. Voor mij was het echt doorbijten, want vanaf pagina 100 vond ik hem pas beter worden. Je blijft wat op je honger zitten, je blijft lezen omdat je denkt dat er nog wat gaat komen, maar die verwachting wordt niet volledig ingevuld. Het boek had geen 525 pagina's moeten duren.

Je kan ook mijn andere reviews lezen op mijn blog: https://celinamaes.wixsite.com/alegria

Meer recensies van ClnMs