Goede tips en voorbeelden

ClnMs 08 september 2020
Relaties zijn onlosmakelijk verbonden met het leven. Als mens sta je niet enkel in relatie met anderen, maar ook met jezelf. Maar soms gaat het niet zoals jij dit zou willen. Dan kan praten met iemand heel wat betekenen. Het doel van zijn boek is de drempel naar therapie verkleinen.
Hij maakt gebruik van een bepaalde leidraad, die hij bij iedere case ook verklaart. Want als het gaat over relaties en seksualiteit, gaat het steeds over: hoofd (denken) - mond (zeggen) - hart (voelen) - geslacht (seksueel) - ledematen (handelingen/ acties). Hierna kan je "meekijken in het kabinet". Zowel voorbeelden over team (communicatie) en intiem (seksualiteit). Hij zal steeds het verhaal eerst schetsen, daarna de beschreven leidraad uit de doeken doen, hoe werken ze hier concreet aan en hoe is het hen vergaan na de therapie. Hierbij geeft hij ook steeds tips en haalt hij goede voorbeelden aan (géén praatjes waar je niks van leert).

Het boek leest makkelijk, je hoort het hem bijna vertellen in je hoofd. Er zijn sommige onderwerpen waar je sneller overheen leest, terwijl de andere je echt herkenbaar in de oren gaan klinken. Wel steeds in duidelijke taal en met handige tips. Je moet gewoon het een keer gelezen hebben. Je moet het meer zien als een handboek waar je naar terug kan grijpen, in plaats van een éénmalig te lezen verhaal.

Je kan ook mijn andere reviews lezen op mijn blog: https://celinamaes.wixsite.com/alegria

Meer recensies van ClnMs