Liefde is een kaartspel

ClnMs 14 augustus 2021
Na de zoveelste bemoeienis van zijn schoonfamilie, boekt Daan halsoverkop een ticket naar Las Vegas. Hierbij laat hij al zijn frustraties, vriendin Laura en kat Meneer Nilsson achter. Hij wil uitzoeken of het leven van een professioneel pokerspeler wat voor hem is.
In Las Vegas komen alle kaarten op tafel, hij gaat reflecteren over zijn leven en de mensen erin en komt hierbij tot nieuwe inzichten. Hij denkt terug aan de tijd met zijn vader Daniël, wie getroffen is door een herseninfarct en sindsdien hulpbehoevend. Daan zijn ouders zijn gescheiden, maar vanaf dan is er bij Daniël menig vrouw de revue gepasseerd. Maar de laatste dame in rij is kordate Bianca, and she's here to stay. Echter blijkt Bianca het toch niet altijd even goed met hem voor te hebben. Ze blijkt zelfs al even het geld van Daniël te misbruiken.

Het thema van dit selfpub boek draait niet alleen maar over poker, maar over zoveel meer. Vooral de vader-zoon relatie staat centraal. Door zijn verblijf in Las Vegas komt Daan tot het besef dat hij toch meer op zijn vader lijkt. Als thriller lezer ga je, tijdens het lezen, onbewust op zoek naar de spanning in het boek. Deze blijft uit, maar toch heb ik genoten van het boek, vooral omdat de achterliggende boodschap sterk is en de auteur heel fijn schrijft. Het boek heeft me met de voeten op de grond gezet en geleerd dat je geen geld nodig hebt om rijk te zijn, je kan beter investeren in liefde en vriendschap.

Je kan ook mijn andere reviews lezen op mijn blog: https://celinamaes.wixsite.com/alegria

Meer recensies van ClnMs