Turn the pain into power

ClnMs 10 augustus 2022
Isa Vogels, gescheiden moeder van twee zonen, heeft een relatie met haar baas Xander. Maar op de vooravond van de lockdown, komt deze toxische relatie vol lust, tot een abrupt einde. Ondanks dat deze relatie slechts 3 maanden geduurd heeft, valt ze hierdoor in een héél diepe put.

Door de lockdown zit ze vast in haar kot en is ze alleen met haar gedachten. De huidhonger komt hard binnen en hartsvriendin Liddy geeft haar een spoedcursus quarantinderen. Hierdoor ontmoet ze de ene loser na de andere op bijhorende gênante dates. Laten we stellen dat ze niet veel geluk heeft met de mannen in haar leven, waaronder haar ex-man en haar vader. Maar de realiteit haalt haar toch weer in en haar therapeute zorgt voor de nodige koude douche.

Je kan je makkelijk inleven in Isa's leven, omdat het boek geschreven is in ik-vorm. Door de vlotte schrijfstijl en subtiele humor, leest het boek dan ook als een trein. Het boek is opgedeeld in 3 delen, namelijk losses, lessons en blessings. Deze geven Isa's ontwikkeling weer. Tijdens de hoofdstukken worden er ook regelmatig Engelse quotes gebruikt, deze zie ik als een meerwaarde voor het boek.

Isa gaat van bang en bedeesd naar een sterke vrouw, doorheen het verhaal. Hierdoor heeft het boek voor mij veel meer diepgang gekregen dan de cover deed uitschijnen. Haar jeugd definiëren haar niet, ze heeft gekozen om zich niet meer te laten beheersen door haar verleden. Ze kiest op het einde voor haar eigen geluk.

Meer recensies van ClnMs