Het bloemenmeisje

Cottenier Ina 07 juni 2020
Nina groeit op in de bergen ergens diep in de pyreneën met haar moeder afgesloten van de buitenwereld door een tunnel want aan de andere kant van de tunnel wonen de duivels. Nina wordt heel primitief opgevoed en verwaarloosd door haar moeder tot op een dag een helikopter over het gebied vliegt en Nina ziet zitten bij een brandstapel waar haar gestorven moeder op ligt.
Vanaf dit moment volgen we de volwassen Nina die bij de opening van haar nieuwe kruidenwinkel oog in oog komt te staan met haar tweelingszus. Dan pas begint onze reis door Frankrijk, België en Nederland, een reis vol verrassingen, verdriet, ontgoochelingen , hoop en woede. Een vat vol met emoties waar we als lezer ook mee te maken krijgen.
In het begin had ik wat last doordat het verhaal geschreven is in de ik-vorm maar ik wende al rap aan deze vorm van schrijven. Ik genoot enorm van de plaatsen die zo geweldig worden omschreven en zelfs plaatsen waar ik zelf al ben geweest en zelfs gewoon voorbij gereden ben en ik nu gewoon door dit boek te lezen ze wil gaan zoeken. Naar het einde toe kwamen er ineens veel personages op me af waardoor ik zei wooooow kalmaan nu maar ze worden zo zorgvuldig omschreven dat je kan doorlezen en gewoon de draad terug oppakken.
Het einde laat je ook niet onberoerd en laat je toch wat verbijsterd achter.
Heel knap geschreven en het verhaal is heel goed uitgewerkt.

Meer recensies van Cottenier Ina