Versplinterd

Cottenier Ina 12 januari 2020
Het leek vreemd dat de banden waarvan ik had verwacht dat ze eeuwig zouden blijven bestaan, uiteindelijk minder sterk waren geweest dan ik had gedacht. Niet omdat ze door het verstrijken van de jaren waren gaan rafelen, nee, ze waren in één keer doorgesneden vanwege de vlaag van verstandsverbijstering van een jonge man in een stuurloos geraakte gestolen auto.
Rachel.

Het verhaal speelt zich af in 2008 waar Rachel samen met haar vrienden afspreken om nog eens met z'n allen af te spreken in een restaurant voor ze elk hun eigen weg gaan om te studeren. Dan slaat het noodlot toe en overlijdt haar beste vriend Jimmy. Haar relatie met Matt loopt op de klippen en ze ziet haar vrienden voor het eerst na 5 jaar terug voor het huwelijk van één van haar vrienden. Terug in haar geboortedorp besluit ze nog eerst het graf te bezoeken van Jimmy maar door de steeds terugkerende hoofdpijn verliest Rachel het bewustzijn en komt ze wakker in het ziekenhuis waar haar een vreemde ontdekking te wachten staat. Jimmy leeft nog en zijzelf heeft nog steeds een relatie met Matt. Dan springen we weer eventjes naar eenzelfde tijdspanne in 2013 met terug een ander verhaal waar ze terug het bewustzijn verliest en mij wel in de war bracht. Voor Rachel leeft ze in een paralelle wereld want in de wereld van nu herinnert ze zich niets van de afgelopen 5 jaar en in haar huidig leven dat ze leefde na het ongeval herinnert niemand zich haar of heeft haar nog nooit ontmoet terwijl ze zelf details kan vernoemen die kloppen met het leven dat ze beweerde te leiden. Best wel verwarrend voor de lezer zelf.
Ikzelf begon zelf de grip op de waarheid te verliezen, welke wereld is nu de werkelijkheid en ik begon mee met Rachel naar de waarheid te zoeken.
Maar uiteindelijk komen we de waarheid te weten, een mooi, gelukkig en triestig einde tegelijkertijd.

Meer recensies van Cottenier Ina