een boek met een unieke schrijfstijl

D. Steeg 07 september 2021
Nicole en Linda is het nieuwste boek van Paul Desmedt. Eerder bracht hij al titels als Scènes op het Werk en Het Jaar van Sabine uit. Toen ik door de catalogus van uitgeverij Storyland keek, werd ik direct getrokken door deze cover. Voor mij is dit de eerste kennismaking met Paul Desmedt. Hoe zal ik deze ervaren?

Het verhaal is in conversatievorm geschreven, wat dit boek uniek maakt. Echter zorgde dit er wel voor dat ik echt moest wennen aan dit verhaal. Paul Desmedt laat gesprekken tussen Nicole en Linda zien in de periode van 8 november 2019 tot 6 april 2022. Hierin komen verschillende thema's voor, waaronder corona.

De hoofdstukken zijn elk korte conversaties tussen de twee vriendinnen, en worden aangeduid met de datum. De gesprekken zijn soms serieus, soms humoristisch en soms een tikkeltje pijnlijk.

Lees nu mijn volledige recensie bij de Boekensteeg

Meer recensies van D. Steeg