de honger

Danielle 17 juni 2020
De Honger

Dit is het tweede boek van Kasper van Beek. Kasper heeft buiten het schrijver van boeken ook genoeg ervaring als film,- en tv-producent.

Na een weekendje weg in hun tweede huis in Limburg komen Liam, zijn vrouw Evi en puber dochter Yana terug in Amsterdam. Daar ontdekken ze een vreemde afstandsbediening op de tafel met een post-it met Play erop.
Nieuwsgierig drukken ze op Play. Wat ze dan zien is bizar er komen beelden van hun hele huis op tv. Er blijken in hun hele huis camera’s te hangen die 24 uur per dag opnemen. Maar waarom?

De politie wordt er bij gehaald en rechercheur Isabelle Neri, die net weer op haar werk is begonnen, stort zich in deze zaak. Isabelle is blij weer iets te kunnen doen. Ze heeft net een tijd op non-actief gestaan en wil weer aan de slag.

Isabelle wil de beelden graag mee nemen om ze te analyseren maar Evi de vrouw van Liam wil daar niet van weten. Evi zit aan de medicatie en voelt zich niet altijd even goed. Waarom wil ze niet dat de beelden mee gaan. Heeft ze iets te verbergen.
Liam werkt als therapeut maar heeft niet het idee dat mensen uit zijn praktijk dit zouden kunnen doen. Ook is hij de laatste tijd weinig thuis omdat hij hun 2e huis in Limburg aan het verbouwen is.
Dochter Yana is een echte puber die doet waar ze zelf zin in heeft en een aardig losbandig leven lijd zonder dat haar ouders dit door hebben. Deze zijn vooral met zichzelf bezig.

Alle personages hebben een duistere kant en daardoor zijn er best veel mogelijkheden voor daderkeuze. Wel hadden voor mij de personages wat meer uitgediept mogen worden. Hiervoor was zeker nog ruimte. Het personage van Isabelle is er wel eentje waar vast nog een boek over geschreven kan worden. Er zit genoeg in deze dame voor meer ontwikkeling.

Aan de schrijfstijl van Kasper kun je merken dat hij ook voor tv aan de slag is. Het zijn geen langdradige stukken maar het leest lekker vlot. Er zit een mooie spanning in die er voor zorgt dat je door wilt lezen. Ik hoop dat het niet bij deze 2 boeken blijft.

Meer recensies van Danielle